Powered by Smartsupp Reklamačný poriadok
0
Ponuka

Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok spoločnosti zatechservis s.r.o.

1. Základné ustanovenia

1.1 Tento reklamačný poriadok spoločnosti zatechservis s.r.o., so sídlom Lidická 700/19, Veveří, 602 00 Brno, IČO: 032 78 263 zapísané v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Brne, oddiel C, vložka 84280 („predávajúci“) upravuje základné vzájomné práva a povinnosti kupujúceho v súvislosti s uplatnením práv z chybného plnenia či záruky za akosť (reklamácie) pri uzatváraní kúpnych zmlúv pomocou prostriedkov komunikácie na diaľku, najmä prostredníctvom webového rozhrania internetového obchodu na adrese www.hsparts.sk alebo v kamennej predajni predávajúceho.

1.2 Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou obchodných podmienok predávajúceho („OP“) a pokiaľ nie je v tomto dokumente uvedené inak, majú pojmy tu používané rovnaký význam ako v OP. Práva a povinnosti neupravené týmto reklamačným poriadkom alebo OP sa riadia platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Kupujúci je povinný sa oboznámiť s týmto reklamačným poriadkom a OP ešte pred objednaním tovaru.

2. Práva z chybného plnenia a záruka za akosť

2.1 Ak je kupujúci spotrebiteľom, môže vytknúť vadu, ktorá sa na tovar prejaví v dobe dvoch (2) rokov od prevzatia, ak nie je dohodnuté inak; ak vytkol kupujúci predávajúcemu vadu oprávnene, doba podľa predchádzajúcej vety nebeží po dobu, počas ktorej kupujúci nemôže vec užívať. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Predávajúci najmä zodpovedá kupujúcemu, že v okamihu prevzatia:

- tovar zodpovedá dohodnutému popisu, druhu a množstvu, ako aj akosti, funkčnosti, kompatibilite, interoperabilite a iným dohodnutým vlastnostiam;
- je tovar vhodný na účel, na ktorý ho kupujúci požaduje as ktorým predávajúci súhlasil;
- je tovar dodaný s dohodnutým príslušenstvom a pokynmi na použitie, vrátane návodu na montáž alebo inštaláciu.

2.2 Ak neupozorní zvlášť predávajúci kupujúceho pred uzavretím kúpnej zmluvy, že sa niektorá vlastnosť tovaru líši, a kupujúci s tým neprejaví výslovný súhlas, zodpovedá predávajúci kupujúcemu ďalej, že popri dohodnutých vlastnostiach v zmysle článku 2.1 tovaru:

- je vhodné na účel, na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa, aj s ohľadom na práva tretích osôb, právne predpisy, technické normy alebo kódexy správania daného odvetvia, ak nie je technických noriem;
- množstvom, kvalitou a ďalšími vlastnosťami, vrátane životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, zodpovedá obvyklým vlastnostiam tovaru toho istého druhu, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať, aj s ohľadom na verejné vyhlásenia urobené predávajúcim alebo inou osobou v zmluvnom reťazci predávajúceho, najmä reklamou alebo označením. Verejným vyhlásením podľa predchádzajúcej vety nie je predávajúci viazaný, pokiaľ preukáže, že si ho nebol vedomý alebo že bolo v čase uzavretia kúpnej zmluvy upravené aspoň porovnateľným spôsobom, akým bolo urobené, alebo že na rozhodnutie o kúpe nemohlo mať vplyv;
- je dodané s príslušenstvom, vrátane obalu, návodu na montáž a iných pokynov na použitie, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať;
- a zodpovedá akosťou alebo vykonaním vzorky alebo predlohe, ktoré predávajúci kupujúcemu poskytol pred uzavretím kúpnej zmluvy.

Ak sa prejaví vada tovaru v priebehu jedného (1) roka od prevzatia, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí, ibaže to povaha tovaru vylučuje; táto doba nebeží po dobu, po ktorú kupujúci nemôže vec užívať, v prípade, že vadu vytkol oprávnene.

2.3 Ak koná kupujúci pri uzavretí kúpnej zmluvy v rámci svojej podnikateľskej činnosti (resp. ak nie je kupujúci spotrebiteľom), je lehota na uplatnenie práv z chybného plnenia pri tovare 12 mesiacov od jeho prevzatia, s výnimkou kompletných motorov, kde je 6 mesiacov (maximálne však 9 mesiacov od dátumu expedície zo skladu predávajúceho), pokiaľ nie je medzi predávajúcim a kupujúcim dohodnuté inak.

2.4 V prípade, že kúpna zmluva, záručný list (podmienky), reklama či obal tovaru určujú rozdielne dĺžky záručnej doby, platí doba z nich najdlhšia.

2.5 Právo z chybného plnenia kupujúcemu nepatrí, pokiaľ vadu sám spôsobil.

2.6 Chybou veci nie je opotrebenie veci spôsobené jej obvyklým užívaním alebo pri použitej veci opotrebenie zodpovedajúce miere jej predchádzajúceho používania.

2.7 Ak má vec vadu, môže kupujúci požadovať jej odstránenie. Podľa svojej voľby môže požadovať dodanie novej veci bez vady alebo opravu veci, ibaže je zvolený spôsob odstránenia vady nemožný alebo v porovnaní s druhým neprimerane nákladný; to sa posúdi najmä s ohľadom na význam vady, hodnotu, ktorú by vec mala bez vady, a to, či môže byť druhým spôsobom vada odstránená bez značných ťažkostí pre kupujúceho.

2.8 Predávajúci môže odmietnuť vadu odstrániť, ak je to nemožné alebo neprimerane nákladné najmä s ohľadom na význam vady a hodnotu, ktorú by vec mala bez vady.

2.9 Predávajúci odstráni vadu v primeranom čase po jej vytknutí tak, aby tým kupujúcemu nespôsobil značné ťažkosti, pričom sa zohľadní povaha veci a účel, na ktorý kupujúci vec kúpil.

2.10 Na odstránenie vady prevezme predávajúci vec na vlastné náklady. Ak to vyžaduje demontáž veci, ktorej montáž bola vykonaná v súlade s povahou a účelom veci predtým, než sa vada prejavila, predávajúci vykoná demontáž vadnej veci a montáž opravenej alebo novej veci alebo uhradí náklady s tým spojené..

2.11 Ak kupujúci neprevezme vec v primeranom čase po tom, čo ho predávajúci upovedomil o možnosti vec po oprave prevziať, patrí predávajúcemu odplata za uskladnenie; ak strany nedojednajú jej výšku, platí za dohodnutú výška obvyklá.

2.12 Kupujúci môže požadovať primeranú zľavu alebo odstúpiť od zmluvy, pokiaľ:

- predávajúci vadu odmietol odstrániť alebo ju neodstránil v súlade s článkami 2.7 a 2.8
- sa vada prejaví opakovane;
- je vada podstatným porušením zmluvy; alebo
- je z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností zjavné, že vada nebude odstránená v primeranom čase alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho.

2.13 Primeraná zľava sa určí ako rozdiel medzi hodnotou veci bez vady a vadnej veci, ktorú kupujúci dostal.

2.14 Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je vada veci nevýznamná; má sa za to, že vada nie je nevýznamná.

2.15 Ak odstúpi kupujúci od zmluvy, predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po tom, čo dostane vec alebo čo mu kupujúci preukáže, že vec odoslal.

2.16 Ustanovenia uvedené v tomto reklamačnom poriadku sa nepoužijú, pokiaľ:

- vada existovala už v čase prevzatia a pre takú vadu je dojednaná zľava z kúpnej ceny;
- chyba bola spôsobená kupujúcim a vznikla neodbornou manipuláciou alebo ošetrením tovaru;
- chyba bola spôsobená nadmerným zaťažovaním alebo použitím v iných ako tovar zodpovedajúcich primeraných podmienkach;
- chyba bola spôsobená kupujúcim a vznikla nesprávnym používaním, skladovaním alebo nesprávnou údržbou v rozpore s pokynmi predávajúceho a výrobcu či iným zásahom kupujúceho alebo mechanickým poškodením; alebo
- vada vznikla v dôsledku vonkajšej udalosti mimo vplyvu predávajúceho.

2.17 Kupujúci berie na vedomie, že pokiaľ je tovar dodaný zásielkovou službou alebo iným prepravcom, je kupujúci povinný skontrolovať pred potvrdením prevzatia nepoškodenosť obalu zásielky, lepiacich pások av prípade pochybností, že zásielka vykazuje vady, má kupujúci právo odmietnuť prevzatie neúplné alebo poškozené. 

2.18 Kupujúci berie na vedomie, že inštaláciou či použitím zakúpených neoriginálnych dielov môže dôjsť k strate záruky za akosť (zmluvné záruky) či predĺženej záruky garantovanej výrobcom originálneho tovaru.

3. Priebeh reklamácie

3.1 Kupujúci je povinný vytknúť vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo mal možnosť tovar prezrieť a mohol vadu pri dostatočnej starostlivosti zistiť, a to buď označením vady, alebo oznámením, ako sa prejavuje. Kupujúci je najmä povinný pred podpisom dodacieho listu tovar riadne prezrieť, či nemá kvantitatívne alebo kvalitatívne vady. V prípade, že kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom, nevykoná kontrolu tovaru ihneď po prevzatí, môže uplatniť reklamáciu zjavných vád, len pokiaľ preukáže, že tieto vady mal tovar v okamihu prechodu nebezpečenstva škody na kupujúceho.

3.2 Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má právo uplatniť reklamáciu u predávajúceho, a to v ktorejkoľvek jeho prevádzkárni, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru, ktorá je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližším, kupujúci vytkne vadu tomu, kto je určený na vykonanie opravy. Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu aj prostredníctvom pošty či na elektronickej adrese info@hsparts.sk. Kupujúci je povinný preukázať, že mu patrí právo uplatniť reklamáciu, najmä doložiť dátum kúpy, a to buď predložením predajného dokladu, záručného listu, príp. iným vierohodným spôsobom.

3.3 Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom, má právo uplatniť reklamáciu u predávajúceho, a to zaslaním reklamovaného tovaru na adresu prevádzky predávajúceho na svoje náklady, poprípade ich osobne odovzdať spolu s kópiou predajného dokladu a podpísaným reklamačným protokolom obchodnému zástupcovi predávajúceho; kupujúci je povinný preukázať, že mu náleží právo uplatniť reklamáciu, a to najmä doložením originálu predajného dokladu a podrobného popisu vady tovaru. Bez splnenia podmienok predchádzajúcej vety tohto článku nebude reklamácia kupujúcemu, ktorý nie je spotrebiteľom, uznaná a tovar mu bude vrátený na jeho náklady.

3.4 Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum, kedy kupujúci reklamáciu uplatnil, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje a kontaktné údaje kupujúceho pre účely poskytnutia informácie o vybavení reklamácie.

3.5 Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená a spotrebiteľ o tom musí byť informovaný najneskôr do tridsiatich (30) dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci so spotrebiteľom nedohodne na dlhšej lehote. Pokiaľ predávajúci v stanovenej dobe reklamáciu nevybaví a neinformuje o spôsobe jej vybavenia spotrebiteľa, je kupujúci v postavení spotrebiteľa oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny.

3.6 Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy, a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

3.7 V prípade, že kupujúci nie je spotrebiteľom, neuplatní sa lehota podľa článku 3.5 tohto reklamačného poriadku, ale predávajúci sa zaväzuje reklamácie riešiť v čo najkratšej možnej lehote s ohľadom na odborné posúdenie tovaru predávajúcim alebo výrobcom.

3.8 Kupujúci berie na vedomie, že v prípade výmeny tovaru v rámci vybavenia reklamácie nebeží nová lehota na uplatnenie práv z chybného plnenia

4. Záverečné ustanovenia

4.1 Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má právo na mimosúdne riešenie prípadných sporov (ADR) zo zmluvy s predávajúcim v súlade s 20d a nasl. zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov, a to prostredníctvom Slovenskej obchodnej inšpekcie (https://www.soi.sk/). Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína na návrh kupujúceho, ktorý je možné podať najmä písomne, ústne do protokolu alebo elektronicky prostredníctvom on-line formulára uvedeného na internetových stránkach Slovenskej obchodnej inšpekcie. Žiadne z ustanovení tohto článku nevylučuje možnosť kupujúceho obrátiť sa so svojím nárokom na príslušný súd.

4.2 Pre uplatnenie reklamácie môže kupujúci využiť vzor reklamačného formulára, ktorý tvorí prílohu tohto reklamačného poriadku a je v elektronickej podobe k dispozícii aj na internetových stránkach predávajúceho www.hsparts.sk a v listinnej podobe v kamennej predajni predávajúceho.

4.3 Znenie tohto reklamačného poriadku môže predávajúci kedykoľvek meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením však nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté z kúpnych zmlúv uzavretých pred účinnosťou nového reklamačného poriadku.

4.4 Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňa 8.1.2024.